Mimmi- Tankegångar

Jag vet inte om någon av er har varit med om det här, men jag är rädd. Jag är jätte rädd för att nå min målvikt. Jag är rädd för att fortfarande inte trivas med mig själv, fortfarande inte vara nöjd. Jag har ungefär 7-8 kilo var till min målvikt, så jag har ganska långt kvar, men det känns så nära. Det känns som om jag kan nudda siffran om jag sträcker på mig. Jag läste ett inlägg på en amerikansk tjejs blogg, och jag insåg att jag är rädd. Jag har försökt att undvika att tänka på det, att bara fortsätta. Men det känns som om mitt huvud inte följer med. Min vikt förändras, men inte mitt tankesätt. Jag är rädd för att gå tillbaka till mina gamla vanor. Jag vet att jag måste ta reda på exakt varför jag gick upp så mycket. Visst man kan säga ''jag har alltid varit knubbig'' och göra bortförklaringar, men jag vet att det ligger något bakom det.
Ledsen för att detta blev ett så allvarligt inlägg, men jag tror att man måste tänka på det här. Hur ska man göra för att hålla vikten, när man är framme vid sitt mål? Vissa dagar känner jag bara att allt är hopplöst, att jag aldrig kommer nå fram till mitt mål. Som om det är omöjligt. Jag vet att jag kan göra det här, men min hjärna försöker få mig att tro att jag inte kan. Alla som säger att det är lätt att gå ner i vikt- det är svårt. Det är jobbigt. Det är gansa lätt att bara gå ner i vikt, var hälsosam, äta bra och träna. Men det gäller att ens huvud också följer med i förändringen. Det är en känslosam resa, det är en av anledningarna till att jag och Alexandra gjorde den här bloggen. För att göra det tillsammans, att h någon som går igenom samma sak och som man kan prata med. Och såklart följer ni också med på resan. Så vi alla kan göra det tillsammans. Jag hoppas att ni delar med er av eran historia. Jag ska klara det här, jag listar ut det. Men nu tänker jag bara fortsätta vara hälsosam, äta nyttigt och träna. Jag listar ut det andra på vägen. Jag behöver inte vara rädd, det vet jag. Men det är så svårt, för man vet inte vad som ska hända. Men jag ska klara det, med stöd från andra.
Utmaning accepterad för mig handlar om att kämpa emot mig själv. Jag försöker förstöra för mig själv, men det ska inte hända den här gången. Då säger jag bara till mig själv- utmaning accepterad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0