Veckans utmaning #3 #4

Denna veckas utmaning var att hålla sig inom kalorierna och tyvärr så klarade inte Mimmi denna utmaning men det betyder absolut inte att hela jorden gått under och att hon är dålig utan det betyder att hon är mänsklig!
Straffet för att hon inte klarade utmaningen blir att gå/jogga eller annat 15 km i sträck vilket hon gör nästa vecka!
 
Varför jag skriver både 3 och 4 i rubriken är för att jag glömde skriva veckans utmaning förra söndagen, men vi hade ju en utmaning i alla fall så det är ju tur att vi inte glömde den biten! :)
 
För kommande vecka så kommer det att handla om maten igen just för att det är en minst lika viktig del i att gå ned i vikt som att träna! Om man inte kombinerar rätt så får man inga resultat och det vet jag mycket väl om..
 
Alltså, hålla sig inom kalorierna men också mycket fokus på att äta rena och naturliga saker! Även om man håller sig inom kalorierna måste man tänka på vad det är man stoppar i sig just för att det finns bra och dåliga kalorier.
Ex. en chokladbit innehåller si och så mycket kalorier och så har vi så många bananer så att det blir samma kalorimängd, vad är nyttigast tror du? Jaa joo, BANANER SÅKLART! Därför är det super viktigt att man inte stoppar i sig skit som kroppen har svårare att hantera.
Jag vet att om jag skulle äta en kycklingsallad till middag så skulle jag må bra i magen och inte känna mig som en degklump, men skulle jag äta enchiladas som innehåller feta såser, bröd osv så skulle jag hamna i matkoma och inte alls må lika bra. Kroppen säger ifrån när den inte mår bra, det gäller bara att lyssna på den!
 
Hoppas att ni fick något utav detta inlägg och att jag inte rabbla för mycket :)
 
/Alexandra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0