Be Clean

Känner du att du aldrig kan få något gjort?"Jag börjar på måndag" är en mening du använder för ofta?
Allting är kaos?
 
Jag vet att när jag känner så är det oftast pga att min miljö runt omkring mig ser ut som ett bombnedslag. Så vad gör man? Jo, man städar såklart! När jag inte mår bra brukar det liggar kläder och andra prylar utspritt i hela mitt rum. Sminket ligger i små högar på skrivbordet, rena kläder ligger i en hög och väntar på att bli invikta i byrån och om jag går i skolan så skjuter jag upp på läxor och annat som jag måste plugga till och det gör att mina betyg påverkas såklart. Allt detta är inte bra och det kan räcka med att städa rummet så känns hela själen rensad!

MEN! Att städa upp behöver inte betyda att man ska plocka undan och dra fram damsugaren! Det kan lika gärna vara så att man behöver granska sitt privatliv och kolla upp om alla ens vänner är "äkta" eller om det finns människor i ens liv som inte gör annat än att försköka trycka ned en. Då får man helt enkelt sopa bort den personen ur ens liv och fokusera på viktigare saker!
 
Min mamma tjatar alltid på mig att jag ska städa mitt rum, tidigare har jag inte lyssnat men det är nog dags att jag gör det för att jag vet hur mycket jag vinner på att städa mitt rum och hålla allt organiserat (så mycket jag kan).
Hoppas att detta hjälpte dig och att du tar fram damsugaren efter du läst detta för att det kommer att göra skillnad det kan jag lova! :)
 
/Alexandra♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0