Mål!

Hej! Idag tänkte jag prata om mina delmål och hur viktigt det är att ha delmål. 
 
Mina delmål

Springa/jogga 5 km på bra tid. 
Träna regelbundet minst 3 gånger/vecka. 
Få bättre självkänsla och att tro på mig själv. 
Nå min målvikt, alltså gå ner ungefär 8 kilo mer. 
Bli starkare, främst i ben och armar. 
Ni vet såna där jätte vältränade vader? Såna vill jag ha ^^
Ha jätte vältränade armar. Inte extremt, men ni vet så man ser att någon är stark. Menar inte såna här jättestora armar vissa har, utan ganska små men vältränade. 
Simma mer, och kunna simma fortare. 
 
 
 
Om jag kommer på något annat mål jag har, skriver jag upp det här. 
Varje gång jag uppnår nåt av de här målen, kommer jag att skriva det här. Anledningen till att jag ville skriva mina delmål här är för att jag inte ska glömma de. Att veta att jag alltid kan gå tillbaka hit och se mina delmål och riktigt stora mål. 
 
Nu till varför det är viktigt att ha delmål. Jag tycker att det är jätteviktigt, eftersom man måste fira de små vinsterna. Det behöver inte vara att äta något onyttigt, utan det kan vara att köpa något till sig själv, åka på spa, m.m. Det var liksom vara vad som helst. Rekommenderar att göra så här som jag gjort, skriv upp era delmål och pricka av de när de är avklarade! :)
Jag ska försöka hitta en bild på hur jag såg ut innan förra sommaren, alltså innan jag gick ner i vikt. Jag har raderat de flesta, för att jag inte klarar av att se mig själv sådär igen, men jag ska försöka hitta någon. Det var en hemsk period i mitt liv, där jag bara existerade. Jag levde inte, jag bara fanns. Jag har tagit kontrollen över mitt liv nu och jag vet att jag kan göra vad jag än vill! Jag måste bara tro på det. Du kan också. Res dig bara upp och ta kontrollen över ditt liv. Du kommer inte att ångra dig, det lovar jag. 
// Mimmi
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0