Mimmi- Face of the day!

Det här sminket hade jag när jag åkte ner på stan och köpte present till min syster som fyller arton! Jag har varit ute i solen när dessa blivit tagna, så sminket är inte lika fint som det var innan, glömde att ta kort då ^^
Jag har ingen foundation eller concealer bara lite puder som inte ger nån täckning, tog det bara för att inte bli så oljig i ansiktet.
Produkter
 
Ansikte
 
Pupa Skin Touch Powder (köpt i Italien)
 
Ögon
 
En varm brun ögonskugga från en Viva La Diva palett i min crease
Rosa tonad vit skugga från min True Gold palett på ögonlocket, brynbenet och inre hörnet (finns på Ö&B fortfarande, hoppas jag)
Vit eyeliner på vattenlinjen från någon hemsida (försöker bara använda upp, vilket vin eyeliner som helst blir bra)
Lumene Eye Glamouriser Mascara (köpt på Rusta för typ 40 kronor, kommer med en flytande eyeliner, verkligen jättebra köp!)
Maybline One by One mascara (Maybeline testar på djur, rekommenderas inte)
 
Läppar
 
Har bara EOS läppbalsam på mig.
 
Som Alexandra skrev, jag vet att vissa av dessa produkter testar på djur, t.e.x Maybeline. Är ganska säker på att varken Viva La Diva eller Lumene testar på djur, men är inte 100 % säker. Kommer nog göra ett inlägg om detta senare. Men jag har köpt dessa produkter när jag inte visste att de testade på djur, och kommer använda upp de, men inte köpa om och uppmuntrar alla till att inte köpa produkter som är testade på djur. Sök bara på bilder på Google ''animal testing'' så kommer ni aldrig vilja köpa från något företag som testar på djur någonsin igen.
// Mimmi
 
 
 
Trackback
RSS 2.0