Mimmi- Min historia

I detta inlägg ska jag berätta för er om min vikthistoria, eller viktresa, vad man nu vill kalla det. Det var runt 6:an, 7:an som jag började gå upp i vikt. Jag vet inte riktigt orsaken än, men det måste jag ta reda på, men jag tror att det var pågrund av mitt extremt dåliga självförtroende. Jag har fortfarande väldigt dåligt självförtroende, men det har förbättrats sedan den tiden. Jag fullkomligt hatade mig själv, och jag var deprimerad under den tiden. Jag bestämde mig för att göra en ändring sommaren efter åttan, för att komma tillbaka i nian, mer hälsosam och fin helt enkelt. Jag hade alltid velat gå ner i vikt under en sommar, och komma tillbaks i skolan och bara må bra. Jag gick ner runt 10 kilo under sommaren med hjälp av shape up(en app som hjälper en räkna kalorier) och mycket träning. Jag hade en fantastiskt sommar. Jag mådde jättebra, jag umgicks med mina vänner och jag kände mig bra. Jag började även göra viktnedgångsvideos på min kanal, makupandhair01. Jag har en ny kanal ny, threeshopaholics, men videosarna finns fortfarande uppe för inspiration. Jag har själv gått tillbaks och kollat på de för att vinna ny information. Jag har fått många komplimanger från min familj, mina vänner och människor jag inte känner så bra. Men kan jag se skillnaden? Nej. Visst, jag ser att jag gått ner i vikt, men jag är fortfarande inte nöjd med mig själv. Jag vet att jag måste få bättre självförtroende, för det här funkar helt enkelt inte. Jag måste kunna vara nöjd med mig själv. Jag måste älska mig själv, för om jag inte gör det, vem ska då göra det? Jag har inte gått upp nån vikt sedan sommaren, jag har faktiskt gått ner ungefär 2-3 kilo. Så totalt har jag gått ner 12-13 kilo. Jag vill gå ner 7-8 kilo till i nulägget och jag tror att jag kommer att uppnå det. Det är under sommaren det går bäst för mig att gå ner i vikt, för jag har inte stressen med skolan. Det är det som har gjort att jag bara gått ner 2-3 kilo sedan sommaren. Jag försöker att fokusera på mitt mål, och inte låta andra saker som händer i mitt liv komma i vägen. För jag gillar att träna, jag gör det. Det låter en bara fokusera på det, och kan hjälpa en med stress. Vilket är nåt som har en alldeles för stor del i mitt liv. Jag blir stressad över nästan allting, och det är också något jag måste jobba på. Nu mår jag bra, men jag vet att jag kan må bättre. Jag har haft en otrolig och fantastisk resa och den kommer att fortsätta.Jag har haft otrolig tur med min familj och mina vänner som har stöttat mig. Min bästa vän hjälpte mig otroligt mycket under sommaren, och jag messade henne när jag nått något mål, t.e.x när jag gått ner tio kilo, blev hon jätteglad för min skull och det hjälpte mig otroligt mycket med att gå ner i vikt. Omge dig med männskor som kommer stötta dig, och få dig att må bra. På den här resan MÅSTE man vara självisk. Man måste göra vad som får en att må bra, och inte vara med människor som får dig att må dåligt. Jag hoppas att det här hjälpte någon, och förhoppningsvis kan jag efter sommaren vara vid min målvikt. Nu kör vi allihopa! Gå framåt, glöm det förflutna, glöm gårdagen och fokusera på framtiden. Du kan göra det här. Du klarar det, jag lovar. Det här är precis vad utmaningaccepterad handlar om. Du kan göra det, och gör det för alla de som har sagt att du inte kan. För du kan, och det vet du.
// Mimmi
Här är jag, förresten ;)

Kommentarer
Postat av: Nikki

Jag förföljer dig vart du än tar vägen, MOHAHAHAHA! :D Nej men, mycket fin bild på dig Mimmi! ^^

2012-06-18 @ 20:39:24
Postat av: Agnes

Hej Mimmi!!
Jag måste bara säga att jag känner igen mig så sjukt mycket i det du skriver. Jag har mått och mår fortfarande dåligt över min vikt och gick upp i vikt pga någon slags depression.
Efter att ha kollat igenom en hel del av dina och din systers videoinlägg och läst igenom den här bloggen har jag VERKLIGEN blivit peppad att ta tag i det här!
Keep your hard work up and never give up!
Nu kör vi! :D

Svar: Hej Agnes! Ja, jag mår också fortfarande dåligt över min vikt, men inte alls lika mycket längre. Jag jobbar på det varje dag och det är det som räknas! :)Vad roligt att höra! Du får jätte gärna skriva till mig antingen här eller på youtube om hur det går, eller om du vill ha tips- vad som helst! Tänker aldrig ge upp, och tack för peppen! :)
Japp, nu kör vi! Vi ska lyckas! :D
utmaningaccepterad.blogg.se

2012-06-25 @ 13:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0