Take Care Of It

Här om dagen så kollade jag på ett videoklipp från YouTube och det var ShayCarls kanal Shayloss.
I slutet av klippet så sa han att vi får bara en kropp så ta hand om det.
Den senaste tiden har inte alls gott bra för mig vilket har dämpat mitt självförtroende enormt mycket, drygast av allt är att jag vet att allt sitter i huvudet. I alla fall så fick det mig att verkligen tänka efter, det är ju inte så att jag går runt och tror att jag får en till kropp (duuh), men det var verkligen så att jag aldrig tänkt på det tidigare.
 
Idag åt jag riktigt bra, inget skräp alls och jag måste säga att det gör verkligen att jag mår skit bra! Bara känslan av att veta att idag har jag gjort bra val och jag har inget jag behöver ångra! Om jag ska vara ärlig så var jag jätte nära på att äta något som jag inte borde men jag sa verkligen till mig själv att jag inte behöver det och jag lyssnade för en gångs skull på mig själv.
 
Jag vet att när jag äter bra och tränar så mår jag en miljon gånger bättre, så varför väljer vi då alla dessa dumma val som bara är till förlust i slutendan? Vi har ju så mycket makt, men vi måste se till att använda den rätt!
Självklart gör jag misstag, det är inte så att jag har den här bloggen för att måla en bild av att jag är perfekt på min resa till ett hälsosammare liv för det är jag verkligen inte!
 
Något jag tycker att man ska tänka på när man går ned i vikt är att man aldrig någonsin ska förbjuda sig själv från något för det är inte bra för psyket, utan man ska försöka göra dom rätta valen i alla lägen.
Jag har prövat att förbjuda mig från saker men det slutar oftast med att jag gör det som var förbjudet och det ledde till en massa ångest och det i sin tur ledde till andra negativa saker.
 
Idag när jag var på ett möte så sa en till mig att jag ser oförskämt pigg ut och det gjorde mig så himla glad! Det bevisar verkligen att jag är på rätt spår och i rätt riktning.
 
Lägger upp ett inlägg om mina delmål imorn så glöm inte att kika in!
 
/Alexandra♥

Kommentarer
Postat av: Line

nice header :)

Svar: Tack, det var en jättegullig tjej som gjorde den åt oss! :)
utmaningaccepterad.blogg.se

2012-06-29 @ 12:06:44
URL: http://spontaneous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0