Smooth lips? Yes please!

Nu när sommaren praktiskt taget är här och läpparna mår inte riktigt som dom ska så är det dags att ta tag i saken!
Bara av att läsa första meningen så är det ganska självklart vad detta inlägg kommer att handla om.

LÄPPAR såklart! :)

Fnasiga och torra läppar är det vi vill få bort, och det är väldigt enkelt!


På bilden ser ni en skrubb och ett läppbalsam.

Skrubben kommer ifrån LUSH och jag har den i smaken POW WOW. Tyvärr var detta en julutgåva så just denna smak finns inte att köpa längre. Varför jag säger smak är för att den är ätbar, självklart måste man inte äta den men det kan vara skönt att bara slicka av läpparna efter man skrubbat dom.
Jag har nästan inget negativt att säga om denna skrubb, det ända skulle vara i så fall att dom kunde ha malt den lite mera, men det funkar lika bra i alla fall.

Om ni inte har lust att köpa den här (98kr tror jag att den kostar) så är det bara att blanda vanligt socker med lite olivolja och det fungerar minst lika bra! Det kommer jag att göra när min från LUSH tar slut.

Läppbalsamet kommer från EOS (89 kr på KICKS) och det är ett helt okej läppbalsam. Det är inte det bästa som finns men den får jobbet gjort och den finns i flera smaker den också, tyvärr så tror jag inte heller denna går att köpa längre (hoppas att den gör det) för att den var en limited edition produkt vilket betyder att den bara görs under en viss period.

Hur gör man nu då med dessa produkter?

1. Skrubba läpparna i cirkulerande rörelser med fingrarna för att få bort död hud på läpparna.
Detta får gärna upprepas ca. 3-4 ggr i veckan. Pröva er fram och se hur många gånger som räcker.

2. Smörj in läpparna med ett läppbalsam efter skrubbningen. Allt detta görs gärna på kvällen så att läpparna              verkligen suger upp alla återfuktande ingredienser från läppbalsamet.

Tips: Gör gärna detta innan applicering av ett matt läppstift. Annars kommer läppstiftet att belysa torrheten på läpparna extra mycket!

/Alexandra♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0