Journal

Tips för den mentala hälsan!
 
Skriv dagbok! Nu kommer nog alla att tycka, men herregud va töntigt. Nej faktiskt inte!
Genom att skriva dagbok rensar man tankarna och får ett bättre perspektiv på saker och ting. Även om man har personer man berättar ALLT för så kan jag garantera att alla som börjar skriva dagbok kommer att skriva saker som man inte berättar för någon annan. Det betyder inte att det man skriver i dagboken behöver vara hemligt, men se det som att du gör dig själv en tjänst genom att skriva dagbok.
 
Jag skriver absolut inte varje dag! Det skulle aldrig fungera, glömmer ju allt hela tiden i alla fall. ^^
Som ni ser på bilden står det Dear Diary och det är absolut inte för syns skull utan jag skriver faktiskt dagbok på engelska. Skriva på engelska hjälper mig att tänka klarare på något sätt och det får mig att verkligen tänka efter innan jag skriver. Inte för att någon förutom jag som kommer att läsa detta senare, men det får mig att se perspektiv på ett helt annat sätt.
 
Det hjälper, jag lovar!
 
/Alexandra♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0