Subway Veggie Delite!

Hej allihopa! Så en liten update på allting då... För det första har jag funderat på det här med att jag ska vara pescetarian. Just nu så kommer jag inte ha det som ett mål längre, jag vill inte känna mig tvingad till det. Eftersom jag känner att det bara stressar mig, och gör min viktnedgång mer besvärlig, när idéen var att det skulle göra det lättare att gå ner i vikt. Jag kommer inte att äta lika mycket kött nu, eftersom jag är ganska van vid att inte äta det nu, förutom fisk då. Men jag får om jag vill, och jag vet att jag inte kan leva utan kyckling! Haha, och eftersom kyckling är nyttigt känns det konstigt att förbjuda det. Men när jag känner att det är rätt tidspunkt kommer jag förhoppningsvis bli pescetarian. Jag känner att det faktiskt hindrar min viktnedgång lite nu, eftersom ibland t.ex i skolan vill jag välja det nyttigaste alternativet, istället för att ta mindre nyttigt bara för att vara pescetarian.
 
Jag hoppas ni förstår vad jag menar, så just nu är jag inte pescetarian, men förhoppningsvis i framtiden. Men finns det fisk som är nyttig och nyttiga vegetariska alternativ kommer jag oftast välja det i alla fall. :) Jag liksom jobbar emot att bli pescetarian, men känner mig inte tvingad. Ett litet steg i taget. 
 
 
I alla fall, jag ville bara tipsa om en jättegod och mer nyttig macka på Subway, som heter Veggie Delit. 
Man kan göra den ännu nyttigare, som att bara ta vinäger som inte innehåller mycket kalorier, men jag tog vitlök hihi ^^ Jag är inte helt säker på kalori innehållet eftersom det beror på såsen, men av vad jag hittar ligger den mellan 200-300 kalorier, det är då i den halva, som jag tog. Jag tog mörkt bröd, vilket jag alltid gör och rekommenderar att alla gör det. Det smakar bättre än vitt, tycker jag och är mycket nyttigare. Jag kommer inte ihåg vilket jag tar, det är typ mörkt bröd med honey oat (tror jag, om det finns). Jag åt den här idag och den var supergod! Den har ost, grönsakerna man vill ha, jag tog gurka, sallad och rödlök, salt och peppar om man vill ha, och vilken sås man vill ha. Rekommenderar om du vill ha ett någorlunda nyttigt alternativ ( beror på vilken sås du tar och sånt, hur nyttig den är) den är tusen gånger nyttigare än typ mcdonalds, och kostar inte mycket! Jag tror den kostade runt 30 kronor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0